sobota, 30 marca 2013

Babka cytrynowa



Kolejne ciasto idealne na Wielkanoc i nie tylko :)


Skład:
200 g masła
4 jajka
szklanka cukru
szklanka mąki pszennej
7 łyżek mąki ziemniaczanej
łyżeczka proszku do pieczenia
cukier waniliowy
duża cytryna (lub 2 mniejsze)
4 łyżki śmietanki kremowej

Dla chętnych łyżka alkoholu :) Np. likier albo rum

Na posypkę cukier puder 


Przygotowanie:
Masło ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę, po czym dodajemy żółtka. Dokładnie razem mieszamy, a następnie stopniowo dodajemy pomieszane ze sobą mąki i proszek do pieczenia oraz śmietankę.
Cytrynę sparzamy wrzątkiem i dokładnie myjemy, po czym ścieramy skórkę na tarce i wrzucamy ją i 1 łyżkę wyciśniętego soku do naszej masy.
Białka ubijamy na sztywną pianę i stopniowo dodajemy, mieszając delikatnie szpatułką. 
Ciasto wykładamy do formy wysmarowanej masłem i oprószonej mąką.
Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 45 minut (do suchego patyczka).
Gotowe ciasto dekorujemy cukrem pudrem albo lukrem i gotowe :)


Smacznego! :)

Babki i babeczki
Wielkanocne Smaki III

4 komentarze:

  1. Lubie takie babki..dziękuję za udział w akcji..

    OdpowiedzUsuń
  2. mimo że fanką baby nie jestem to przyznam że wyrosła ślicznie:)
    Ps. zapraszam do akcji "gotowanie za głosowanie" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna i na pewno bardzo smaczna babka, lecz najbardziej ujmuje mnie w niej kolor :) Ja dzisiaj robiłam babkę gotowaną, mam nadzieję, że wyjdzie podobnie :)

    OdpowiedzUsuń